måndag 4 maj 2009

Hanger i Trivandarum

Nu har vi spenderat tva dagar hemma hos familjen i Trivandarum, Kerala. Har far vi ata hemlagad indisk mat, uppleva livet for en familj ur den ovre medelklassen i Indien och bli ompysslade. Det ar hemskt trevligt har och precis vad jag(anne) behovde for att aterfa kontrollen over min mage.

Mannen i familjen jobbar med ett foretag som bygger inredningar i hus, mamman ar hemmafru men foredetta larare i engelska och dottern gar sista aret pa gymnasiet och pluggar mer en jag nagonsin gjort. Jag ar forundrad over att mycket av det jag har lart mig pa universitetet maste hon kunna innan hon ens borjat dar. Pa dagarna har vi pratat med mamman om hennes syn pa indien och livet i allmanhet. Idag ska vi bjuda dem pa svensk lunch och eftersom det ar lite svart att fa tag pa varor har sa ska det bli tomat och lok paj. Jag tror att de kommer tycka att den smakar for lite men vi far se.

Imorgon far vi formodligen vidare mot Varkala och lite mer turistisk omgivning.
Allt for nu.
Anne(vid pennan) och Sara, Trivandarum, Kerala, Indien

1 kommentar: